نکاتی در خصوص استراتژی های معاملاتی در بازار سرمایه

الگوهای هارمونیک در بازار سرمایه
الگوهای هارمونیک در بازار سرمایه
فوریه 25, 2016
نقش موج شماری الیوتی
نقش موج شماری الیوتی در تحلیل نمودارهای قیمت
فوریه 27, 2016
الگوهای هارمونیک در بازار سرمایه
الگوهای هارمونیک در بازار سرمایه
فوریه 25, 2016
نقش موج شماری الیوتی
نقش موج شماری الیوتی در تحلیل نمودارهای قیمت
فوریه 27, 2016

نکاتی در خصوص استراتژی های معاملاتی در بازار سرمایه

نکاتی در خصوص استراتژی های معاملاتی

نکاتی در خصوص استراتژی های معاملاتی

نکاتی در خصوص استراتژی های معاملاتی

در اين كتاب سعي شده تا استراتژي هايي كه بر اساس مفاهيم اصلي و معتبر تحليل تكنيكال تدوين شده و سالهاي سال توسط معامله گران بزرگ دنيا بكار گرفته مي شود را به اختصار و با قلمي ساده بيان و از هر گونه شيوه معاملاتي كه بر اساس انديكاتور يا اكسپرت هاي خاص افراد نگاشته شده، دوري نمايم. لذا براي استفاده بهتر از اين استراتژي ها توجه به نكات زير ضروري مي باشد:

1-      تمام استراتژي هاي اين كتاب را در حساب هاي مجازي و آنگاه كه از بازدهي آنها در طي چند ماه معامله مطمئن شديد، بهترين آنها را كه با روحيات شما سازگار است در حساب واقعي تان بكار ببريد.

2- كليه استراتژي هاي بيان شده در اين كتاب، شيوه ورود به معاملات را نشان مي دهد نه تحليل نمودار مورد نظر را، لذا بايستي ابتدا بر اساس اصول تكنيكال، نمودار مورد نظر خود را تحليل نماييد و سپس از اين شيوه ها براي ورود به بازار استفاده نماييد.

3- همواره سعي كنيد معاملاتتان در جهت روند جاري بازار باشد چرا كه اين گونه معاملات امکان سود بیشتر و ریسک کمتر را به همراه دارد امّا اگر مي خواهيد با استرات‍ژي ها و الگوهاي بازگشتي معامله كنيد بهتر است چندين ابزار تكنيكال را مورد بررسي قرار دهيد تا در صورت تأييد آنها، با شيوه هاي مورد نظر معامله كنيد.

4- به غير از چند استراتژي ( بيگ بن، پفك و ..)، مابقي استراتژي ها در چارچوب هاي زماني  بالاتر مانندH2 ، H4، H8 و روزانه، بهتر و مطمئن تر عمل مي كنند لذا بهتر است از سيگنال هاي ارائه شده در چارچوب هاي زماني كوچكتر صرف نظر كنيد.

5- همواره از حد ضرر (SL) استفاده نماييد چرا كه ممكن است تحليل شما اشتباه باشد يا اينكه حادثه اي موجب حركت قيمت در خلاف جهت معامله شما گردد. اين كار باعث مي شود با اندك زياني از بازار خارج شويد و اصل سرمايه شما محفوظ باشد.

6- در معاملات خود مديريت سرمايه را رعايت نماييد كه در كتاب هاي مربوطه آمده است امّا مختصر و مفيد اينكه هرگز مجموع معاملاتتان از 10 درصد سرمايه تان بيشتر نباشد ضمن اينكه ميزان ريسك شما نيز نبايستي بيش از 2 درصد سرمايه تان باشد.

7- سود بدست آمده را حفظ كنيد و هرگز نگذاريد كه يك معامله سود ده در نهايت با زيان شما خاتمه يابد لذا بهتر است سودهاي خود را منطقي و بر اساس نواحي حمايت و مقاومت بازار تعيين كنيد و هرگز به دنبال سودهاي خيالي خود نباشيد. يكي از بهترين روش ها اين است كه پس از اينكه معامله شما تا حد مناسبي در سود رفته است، حد ضرر را به نقطه ورود انتقال دهيد.

نکاتی در خصوص استراتژی های معاملاتی

مسئول تمام اعمال، خود شما هستيد. سعي نكنيد اشتباهات خود را به گردن ديگران بياندازيد. به قول يكي از دوستان نپذیرفتن اشتباه تنها لجبازی با خود و از بین بردن حساب خویش است. تفاوتی ندارد که تریدر یک معامله اشتباه را نمی پذیرد و از آن درس نمی گیرد و یا کلاً از یک سیستم معاملاتی اشتباه به طور مداوم استفاده می کند. بازار محل قدرت نمایی معامله گران نیست. هیچ زمانی بازار خود را با هیچ کس هماهنگ نمی کند بلكه این معامله گران هستند که باید خود را با شرایط بازار هماهنگ کنند. اشتباهات خود را بشناسید، آنها را بپذیرید و از آنها درس بگیرید. اولین گام در راه موفقیت، شناسایی اشتباهات است.

نكته آخر اينكه استفاده از استراتژي هاي اين كتاب مستلزم آشنايي با كليه مباني تحليل تكنيكال به خصوص امواج اليوت و چنگال آندروز مي باشد لذا اكيداً به كليه كساني كه به تازگي وارد بازارهاي سرمايه شده اند، توصيه مي كنيم كه پس از يادگيري اين مباحث وارد بازار شوند و آنگاه اين شيوه ها را در معاملات خود بكار گيرند. 

 

 

 مقدمه کتاب استراتژی های معامله در بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید