کتاب باندبازی در بازار با بولینگر
کتاب باندبازی در بازار با بولینگر
فوریه 8, 2020
مهارت در چنگال اندروز به همراه نقاط X point در بازار سرمایه
مهارت در چنگال اندروز به همراه نقاط X point در بازار سرمایه
فوریه 10, 2020
کتاب باندبازی در بازار با بولینگر
کتاب باندبازی در بازار با بولینگر
فوریه 8, 2020
مهارت در چنگال اندروز به همراه نقاط X point در بازار سرمایه
مهارت در چنگال اندروز به همراه نقاط X point در بازار سرمایه
فوریه 10, 2020

استراتژی معاملاتی پیوبال (PIVBOLL)

استراتژی معاملاتی پیوبال (PIVBOLL)

استراتژی معاملاتی پیوبال (PIVBOLL)

استراتژی معاملاتی پیوبال (PIVBOLL)

اکثر معامله گران علیرغم علاقه خاصی به معامله در جهت روند دارند لیکن در اکثر اوقات به سختی میتوانند در جهت یک روند مشخص وارد بازار شوند. نکته جالب اینجاست که اکثر معامله گران ادعا دارند تنها در جهت اصلی روند وارد بازار می شوند چرا که شنیده اند ” روند دوست معامله گر است” اما با بررسی این افراد به راحتی می توان متوجه شد که زیان های متوالی انان به دلیل ورود در جهت خلاف روند می باشد.

.

استراتژی معاملاتی پیوبال (PIVBOLL) یک استراتژی شخصی معاملاتی است که حقیر پس از سالها تحلیل و معامله در بازار های سرمایه به آن دست یافته ام.

این استراتژی به شما کمک می کند که بر اساس رفتار واقعی بازار نه آنچه که گفته می شود، بتوانید در سطوح کف بازار، خرید و در سقف، فروش داشته باشید. در این استراتژی پس از شناسایی حرکت اصلی بازار می توان نوع معامله (خرید یا فروش) را طراحی کرد.

در این استراتژی علاوه بر نیم نگاهی به تحلیل الیوت، با کمک ابزارهای مهم و تایید شده تکنیکال همچون باندهای بولینگر، نقاط پیوت، میانگین متحرک، فیشر، اندیکاتور مختص پیوبال و همچنین تایم فریم های مختلف می توان نقطه ورود و حتی خروج بازار را شناسایی کرد.

نامگذاری (PIVBOLL)

علت نام گذاری این استراتژی به پیوبال (PIVBOLL) ، به  دلیل وجود دو ابزار پیوت پوینت (PIV) و بولینگر باند (BOLL) می باشد. حقیر فقط یکسال از وقت خود را صرف تنظیم دقیق نقاط پیوت آن نموده ام که نواحی بسیار دقیق بازار و همچنین نقاط ورود و خروج را مشخص می کند.

 از نکات جالب توجه اینکه این استراتژی شما را تا انتهای یک حرکت در بازار نگه می دارد ضمن اینکه با توجه به نقاط پیوت بسیار دقیق آن می توانید به صورت مرحله به مرحله نیز از بازار خارج شوید.

نکات مهم در خصوص استراتژی

در خصوص این استراتژی ذکر چند نکته ضروری است:

  • این استراتژی  برای افراد مبتدی و تازه کار کارآیی ندارد: اینکه افراد گمان کنند فقط با یادگیری این استراتژی می توانند در بازار معامله کنند کاملا اشتباه است. حتما سیر یادگیری بایستی طی شود (اینجا را ببینید)
  • این استراتژی را بر اساس بازارهای جهانی (ارز، کالا، انرژی، فلزات گرانبها، کریپتوکارنسی و ..) آماده و استفاده کرده ام در خصوص بازار بورس ایران هیچ تجربه ای شخصا نداشته ام.
  • این استراتژی از تلفیق تایم فریم های روزانه و ۱ ساعته بهره می برد.
  • آشنایی با مبانی و تکنیک های تحلیل تکنیکال برای یادگیری این استراتژی ضروری است.
  • آشنایی با هارمونیک تریدینگ به خصوص بهره گیری از مناطق PRZ و ایکس پوینت می تواند بازدهی استراتژی را دوچندان کند.
  • استراتژی مذکور در تمام بازارهای روند دار و بدون روند کاربرد دارد
  • یک بسته نرم افزاری اختصاصی متاتریدر 4 نیز برای این استراتژی تهیه شده است که برای دو اکانت اعلامی شما توسط طراح ساخته شده و به وسیله آنها می توان موقعیت های ورود و خروج را شناسایی کرد.
  •  تا زمانی که از بازدهی آن در حساب های آزمایشی اطمینان حاصل نکرده اید آن را در حساب های واقعی بکار نگیرید که مسولیت ضرر و زیان بر عهده خودتان است

.

تذکر مهم

شما بهتر می دانید که هیچ سیستم معاملاتی 100 درصد نمی باشد لیکن مطالعه و معامله با این استراتژی همراه با دیگر ابزارهای تحلیلی که مکررا در محافل مختلف گوشزد کرده ام یعنی تحلیل تکنیکال، هارمونیک تریدینگ، چنگال آندروز و تحلیل الیوت، نشان داده که دارای بازدهی مناسبی است لذا یکی از روش هایی است که مکررا در معاملات خود بکار گرفته ام.

بنده این استراتژی را به هیچ عنوان توصیه نمی کنم چرا که یک استراتژی کاملا شخصی است.

حتی قابل اعتمادترین استراتژی‌ها نمی‌توانند سود هر معامله را تضمین کنند

شما نیز ممکن است استراتژی معاملاتی خاص خود را داشته باشید. اگر آن را کارآمد می دانید دنبال نمایید و به دنبال تغییر استراتژی شخصی خود نباشید،

بنده هیچ مسولیتی را در این زمینه نمی پذیرم.

در هر حال این استراتژی معاملاتی خاصی است که طراحی نموده ام و ممکن است شما نمونه هایی از آن را قبلا دیده باشید. 

برای آشنایی با این استراتژی پکیج آموزشی مربوطه را تهیه نمایید.

نمونه های معاملاتی

در زیر برخی از این نمونه ها را مشاهده می کنید:

دیگر نمونه ها:
نمونه 1 نمونه 2 نمونه 3 نمونه 4 نمونه5 نمونه 6 نمونه 7 نمونه 8
پکیج آموزشی:

PIVBOLL 226x300 - استراتژی معاملاتی پیوبال (PIVBOLL)

مثال های معاملاتی بیشتر را از اینجا مشاهده کنید.:

تحلیل با پیوبال را از اینجا مشاهده کنید.:

25 Comments

  1. امیر فرزامی گفت:

    با عرض سلام
    اينجانب به اتفاق دوستاني كه در دوره اليوت (دوره ٥٣) شركت داشتيم تمايل داريم در دوره پيشرفته استراتژي هاي معاملاتي در بازار سرمايه شركت كنيم. در صورت امكان براي برگزاري اين دوره اقدامات لازم را مبذول بفرماييد.

  2. نویدی گفت:

    سلام و عرض ادباگر امکانش فراهم بشه که دوره ها به صورت غیر حضوری از طریق پک های آموزشی ارائه بشه خیلی عالی خواهد شد.امیدوارم در آینده این نیز ممکن شود.با تشکر

  3. رضاوند گفت:

    با عرض سلام
    اينجانب به اتفاق دوستاني كه در دوره اليوت (دوره ٥٣) شركت داشتيم تمايل داريم در دوره پيشرفته استراتژي هاي معاملاتي در بازار سرمايه شركت كنيم. در صورت امكان براي برگزاري اين دوره اقدامات لازم را مبذول بفرماييد.

  4. مهرداد شاهینی گفت:

    سلام جناب دکتر محمدی عزیز
    استاد در حال مطالعه کتب شما طیق برنامه “مسیر یادگیری دانش تحلیل..” هستم. بسیار قلم شیوا و رسایی دارید. ضمن تشکر از شما برای شما ارزوی توفیق و موفقیت روزافزون دارم.
    ارادتمند شما
    شاهینی

  5. مهرداد بهرامی گفت:

    جناب دکتر محمدی سلام
    من دانشجوی مقطع دکترای استراتژیک دانشگاه اصفهان هستم که البته دوره کورسم تمام شده و باید موضوع رساله ام را تعیین کنم در این خصوص بر اساس تقسیم بندی استراتژی ها در سطح فانکشنال ( سطح وظیفه ای و تخصصی ) به مباحث استراتژی بازار سرمایه علاقه مند شدم وبرای آشنایی بیشتر در دوره های سطح 1 و 2 شرکت کردم و در آزمون موفق شدم و پس از آن در دوره های تکنیکال و فارکس شرکت کردم حال استدعای من از حضرتعالی این است با توجه به پیشینه فوق موضوعاتی را در این زمینه به من معرفی بفرمایید واساسا” به نظر عالی آیا این در این زمینه کیسهای خوبی هست یا خیر؟
    با سپاس و تجدید احترام
    مشتاقانه منتظر رهنمودهایتان هستم

    • دکتر محمدی گفت:

      سلام. محورهایی که یک تحلیل گر بایستی بدان ها مسلط باشد در مقاله ” مسیر یادگیری دانش تحلیل در بازار سرمایه” ذکر شده است. هر یک از آنها می تواند موضوعات مناسبی برای تحقیق به حساب آید. ضمن اینکه در کتاب استراتژی های معامله در بازار سرمایه به برخی از استراتژی های مهم بازار اشاره شده است که هر یک از آنها می تواند در بازارهای مختلف مالی مورد بررسی قرار گیرد.

  6. رضا رشیدی گفت:

    با سلام
    آقای دکتر محمدی سوال داشتم که برای این روش ابداعی خود کلاس آموزشی دارید ؟ چطور میشه به این ابزار دسترسی داشت و آموزش دید و از آن استفاده کرد ؟

    • دکتر محمدی گفت:

      سلام دوست عزیز. تاکنون دوره های آموزشی متعددی در تهران و برخی از مراکز استان های متقاضی برگزار شده است. ان..بعد از تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد داشت. در حال حاضر پکیج های آموزشی مربوطه نیز منتشر شده است که می توانید آنها را تهیه نمایید

  7. سهند آزادوار گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز بنده به علت دوری مسیر و مشکلات دیگر نتونستم در دوره های شما شرکت کنم ولی تمام کتب منتشر شده از شما را تهیه و مطالعه کردم و بخاطر قلم روان و مطالب آموزشی بسیار جامع و خوبتان از شما تشکر میکنم که کمک بسیار زیادی به ما در این مسیر نموده است . بنده میخواستم استراتژی pivboll شما را تهیه کنم ولی متاسفانه منبعی برای تهیه ی این کار پیدا نکردم میخواستم بدونم چگونه میتوانم این استراتژی را تهیه کنم ؟ با تشکر

    • دکتر محمدی گفت:

      سلام دوست عزیز. از ابراز لطف تان سپاسگزارم. امیدوارم که منابع حقیر بتواند گام کوچکی در موفقیت شما عزیز و همچنین جامعه تریدری کشور محسوب شود. در خصوص استراتژی پیوبال چندین سال پیش منبعی را به قلم تحریر درآورده ام لیکن به دلیل ممانعت از مشکلات احتمالی ان را چاپ ننموده ام. این استراتزی فقط در بازارهای جهانی کاربرد دارد که در حال حاضر چندین دوره ان را در مراکز استان ها برگزار کرده ام. امیدوارم که توفیقی باشد دوره در استان شما نیز برگزار گردد. اطلاعیه کلیه دوره ها را از سایت مای چارت پیگیری بفرمایید

      ضمن اینکه برای اطلاع بیشتر از استراتژی مذکور صفحه زیر را مشاهده نمایید:

      استراتژی معاملاتی پیوبال

  8. B. Naderivand گفت:

    با عرض سلام و ادب
    من کتاب استراتژی های معامله شما مطالعه کردم و تاحدی از استراتژی هایش استفاده می کنم ممنونم بابت کتب کاربردی که تالیف کردید.
    اما سوال من این هست که استراتژی pivboll ابداعی شما برای ما که در FX کار می کنیم هم قابل استفاده هست و اگر که امکان دارد می توانیم چند مورد از نتایج این استراتژی را ببینیم و بعد اقدام به خرید کنیم.
    با تشکر از شما

    • دکتر محمدی گفت:

      با سلام. همانگونه که در بالا هم توضیح داده شده است این استراتژی برای کلیه بازارهای جهانی ارز، کالا، انرژی، فلزات گرانبها، کریپتوکارنسی و .. قابل استفاده است. نمونه هایی نیز در همین صفحه قرار دارد. چند کلیک زنده هم از این استراتژی در صفحه شخصی ام در آپارت وجود دارد.
      موفق باشید

  9. سعادت قراچه گفت:

    سلام آقای محمدی ، وقت شما بخیر

    در استراتژی پیوبال منظور از تنظیم دقیق پیوت ها چیست؟یعنی پیوت ها با توجه به باز و بسته شدن بازار خاصی تنظیم می شود یا اینکه محاسبه ی آنها همانند پیوت های متداول است؟

    خیلی از اساتید معتقد هستند که دنیای تحلیل و ترید کاملا از هم جداست و مباحث تحلیلی کاملا Subjective هستند و به دلیل مسائل روانشناسی نباید مبنای تصمیم گیری برای ترید باشند و باید در همان دنیای تحلیل باقی بمانند و برای ترید باید از ابزارهای دیگری استفاده کرد مستقل از ابزارهای تحلیلی.

    و اینکه تحلیل فقط میتواند به تریدر دید بدهد ولی شرط لازمی برای موفقیت در ترید نیست.

    البته چندین مرتبه تمامی توضیحات شما رو در مورد الیوت ، هارمونیک ، چنگال اندروز با دقت مطالعه کردم ولی مشتاق هستم نظر شما رو به عنوان یک تحلیلگر و معامله گر با تجربه در مورد دیدگاه مطرح شده بدونم.

    سپاس از شما

    • دکتر محمدی گفت:

      با سلام. همانطور که می دانید اندیکاتورهای مختلفی برای تنظیم پیوت ها وجود دارد و این اعداد حتی در سایت های مختلف به رایگان عرضه می شود. در کتاب استراتژی های معاملاتی حقیر نیز می توانید به این مطالب دسترسی داشته باشید. اگر این پیوت ها را چک کنید با هم متفاوت می باشند ضمن اینکه برخی از سایتها علیرغم وجود منابع رایگان پیوت ها، همچنان پیوت پوینت های خود را به فروش می رسانند. تنظیم دقیق پیوت پوینت کار طاقت فرسایی است که بایستی با توجه به نوع بروکر و … انجام شود.

      در خصوص تحلیل و سیر آن نظراتم را در منابع مختلف گفته ام. اینکه “برای ترید از ابزارهای دیگری بایستی استفاده کرد” ، منظورتان را متوجه نمی شوم. ما از ابزارهای تحلیلی خود استفاده کرده و با پیدا کردن نواحی PRZ و دقیق تر X Point آماده ترید می شویم. در این راستا سیگنال های صادره از استراتژی های شخصی را نیز با توجه به تحلیل بررسی می کنیم. در صورتی هماهنگی ترید انجام می شود.

      موفق باشید

  10. admin گفت:

    سلام و عرض ادب

    در ابتدا سپاسگزارم از تلاش شما برای پیشرفت جامعه ی تریدری ایران و در اختیار قرار دادن سال ها تجربه ارزشمندتون

    می خواستم نظرتون رو درباره ی روش ACD آقای فیشر بدونم و اینکه کارایی اون رو چطور ارزیابی می کنید؟

    و اینکه آیا شما روش آقای نیلی رو به تنهایی در امواج الیوت قبول دارید و کافی می دونید؟

    بعضی از اساتید الیوت رو به تنهایی برای ترید معرفی می کنند در حالی که خود آقای گلن نیلی به عنوان یکی از اساتید به نام این تئوری بعد از سال ها در سایت خودش در مقاله ای اعلام کرده که موفقیت الیوت در ترید درصد پایینی می باشد (اگر اشتباه نکنم 15 درصد) ، دوست داشتم نظر شما رو در این مورد بدونم.

    ببخشید سوالاتم زیاد شد

    مـــمـــنون

  11. […] همچون چنگال آندروز و استراتژی های معاملاتی همانند پیوبال آشنا […]

  12. راستی گفت:

    فوق العاده. ممنون

  13. راحله گفت:

    پیوت هاش خیلی دقیقا. دست مریزاد

  14. صمدیار گفت:

    ممنون آقای دکتر. امکانش هست این دوره را در مشهد برایمان برگزار کنید. بفرمایید چطور می توانیم در خدمتتان باشیم؟

  15. مینا صبوری گفت:

    من درطلا استفاده می کنم

  16. راحله گفت:

    من در بورس هم استفاده می کنم

  17. کدیور گفت:

    سلام. ببخشید برای کریپتو هم خوبه؟

  18. صادق گفت:

    ممنونم. توضیحات خوبی بود

  19. محمدرضا گفت:

    سلام آقای محمدی خوتستم بدونم این استراتژی را میتوان در تریدینگ ویو استفاده کرد،چون شما میفرمایید اندیکاتور های این استراتژی برای متاتربدر 4 برنامه نویسی شده که لطفا بفرمادد میتوان در تربدینگ ویو استفاده کرد؟
    و یه سوال دیگه این استراتژی را میتوان در تایم15 دقیقه ای معامله کرد؟
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید