کتاب معامله گر برتر: در بازارهای خوب و بد سودی همیشگی داشته باشید

کتاب مهارت در امواج الیوت
کتاب مهارت در امواج الیوت
ژانویه 31, 2016
كتاب مرجع كامل تحليل تكنيكال
كتاب مرجع كامل تحليل تكنيكال در بازارهاي سرمايه
فوریه 7, 2016
کتاب مهارت در امواج الیوت
کتاب مهارت در امواج الیوت
ژانویه 31, 2016
كتاب مرجع كامل تحليل تكنيكال
كتاب مرجع كامل تحليل تكنيكال در بازارهاي سرمايه
فوریه 7, 2016

کتاب معامله گر برتر: در بازارهای خوب و بد سودی همیشگی داشته باشید

کتاب معامله گر برتر

کتاب معامله گر برتر

نوشته : ون تارپ

ترجمه: دکتر علی محمدی

ناشر : موسسه مهربان نشر

شابک : 1-5- ۹۴۴۳۶-۶۲۲- ۹۷۸
تعداد صفحات :256
شمارگان چاپ : 1000

نوبت چاپ چهارم 1401

کتاب معامله گر برتر از سلسله كتاب هاي بازار سرمايه به قلم دکتر علي محمدي است

بخشی از مقدمه کتاب:

اگر قادر نباشید که بر احساسات درونی خود کنترل داشته باشید هرگز نمی‌توانید آموخته‌ها و تجربیات خود در بازار را بکار برید.

تاکنون با افراد زیادی مواجه شده‌ام که علیرغم کسب دانایی کافی و مناسب معامله‌گری در بازار سرمایه نمی‌توانند آموخته‌های خود را در بازار واقعی بکار گیرند.

مشکل 1:

مشکل این دسته از افراد عدم کنترل درونی می‌باشد درحالی‌که این مهم سهم بسزایی در بهبود کارآیی معاملاتی افراد ایفاء می‌کند.

شاید این جمله لاری لوین در کتاب رازهای معامله‌گری غیراحساسی تائیدی بر این مهم باشد که:

لاری لوین

فردي با ديسيپلين شخصي خوب ولي متد كاري ضعيف، كارايي بهتري خواهد داشت از كسي كه ديسيپلين كاري ضعيفي دارد ولي از بهترين متد كاري موجود استفاده می‌کند.

مشکل 2:

مشکل بعدی بسیاری از معامله‌گران عدم توجه به قوانین مدیریت سرمایه می‌باشد.

به گفته وین گورمن (Wayne Gorman) و جفری کندی (Jeffrey Kennedy) در کتاب راهنمای تصویری معامله با امواج الیوت، :

مدیریت ریسک برای موفقیت و طول عمر یک معامله‌گر بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

یک نکته:

در مدیریت سرمایه علاوه بر میزان مناسب حجم معاملات و به‌کارگیری حد زیان توجه به این سه نکته اساسی ضروری است: کاهش ریسک؛ از بین بردن ریسک؛ حفظ سود کسب‌شده.

زیان نابجا

برای مثال، در این رابطه مدام با افرادي مواجه می‌شوم كه در يك معامله خاص وارد سود بسيار بالايي شده‌اند امّا درنهایت علیرغم قرار داشتن در یک سود عظيم؛ معامله خود را با تحمل زیان بسته‌اند.

 

علت

وقتي علت را از آن‌ها جویا می‌شویم، متوجه می‌شویم که به دلیل عدم رعایت یکی از مؤلفه‌های مدیریت سرمایه یعنی حفظ سود کسب‌شده با چنین فاجعه‌ای مواجه شده‌اند.

 

فاجعه

اینکه واژه فاجعه را بکار بردم، عمد داشتم چراکه عدم توانایی معامله‌گر در حفظ سود یک معامله موفق، واقعاً فاجعه است.

کنترل خود

نتیجتاً اینکه مجدداً تأکید می‌شود كه اگر شما نمی‌توانید بر عملكرد بازار هيچ كنترلي داشته باشيد پس بايد بر عملكرد خود كنترل داشته باشيد.

ضمن اینکه بحث مدیریت سرمایه نیز نقش بسزایی در کارآمد کردن معاملات شما ایفاء می‌کند.

کتاب حاضر

كتاب معامله گر برتر که ترجمه‌ی کتاب Super Trader اثر ارزشمند ون تارپ است، به آموزش عملی تحقق این دو مهم در معامله‌گری می‌پردازد.

شاید کتاب معامله گر برتر یکی از بهترین منابع در این زمینه باشد که با رویکردی عملی به آموزش روان‌شناسی معامله‌گری و مدیریت سرمایه می‌پردازد.

 

فهرست مطالب:

downloadicon - کتاب معامله گر برتر: در بازارهای خوب و بد سودی همیشگی داشته باشید

 دریافت صفحاتی از کتاب

 

5 Comments

  1. صادقی گفت:

    سلام آقای دکتر. ابتدا از تمام منابعی که منتشر کرده اید سپاسگزارم. حق و انصاف که بهترین هستند و بهترین ها را برایتان آرزو می کنم. مطلبی ذهنم را مشغول کرده که چرا این کتاب را خودتان ترجمه نکردید. چون قلم این کتاب با کتاب های دیگرتون کاملا متفاوته؟

    • دکتر محمدی گفت:

      سلام. از ابراز لطف شما دوست گرامی کمال سپاس و تشکر را دارم. امیدوارم که این منابع بتواند برای جامعه سرمایه و تحلیل گران کشور مفید واقع شود. همانطور که اشاره کردید و حقیر هم در جلسات مختلف به آن اشاره کرده ام این کتاب ترجمه یکی از دوستان است که با پیشنهاد من انجام شده است. متاسفانه مشغله فراوان دانشگاه و جلسات تحلیل باعث شده نتوانم این کتاب ارزشمند را خود ترجمه نمایم. بنده فقط بخشی را به انتهای کتاب افزوده ام . در هر حال لطف دوستان و انتشارات باعث شده تا نام من هم به عنوان یکی از مترجمین درج شود. در هر حال مطالعه این کتاب ارزشمند را به تمامی دوستان توصیه میکنم.

  2. صادقی گفت:

    سلام استاد. از اینکه مزاحم می شم عذرخواهی می کنم. سوالی داشتم که کتاب معامله گر برتر را آیا بایستی بعد از یادگیری الیوت مطالعه کنم؟

    • دکتر محمدی گفت:

      سلام. نه ضرورتی ندارد . این کتاب یکی از بهترین کتاب هایی است که همزمان به مدیریت سرمایه و روان شناسی معامله گری می پردازد. تاکنون به چندین زبان دنیا ترجمه شده است که در حال حاضر نیز به فارسی ترجمه شده است. شما می توانید به عنوان یک کتاب مستقل ان را مورد مطالعه قرار دهید حتی بدون انکه با تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید