درس میکروب صنعتی - دانشگاه الزهرا (س)
درس میکروب صنعتی – دانشگاه الزهرا (س)
دسامبر 28, 2022
کتاب " آنتی بیوتیک ها و مکانیسم عمل
آنتی بیوتیک ها و مکانیسم عمل
فوریه 20, 2023
درس میکروب صنعتی - دانشگاه الزهرا (س)
درس میکروب صنعتی – دانشگاه الزهرا (س)
دسامبر 28, 2022
کتاب " آنتی بیوتیک ها و مکانیسم عمل
آنتی بیوتیک ها و مکانیسم عمل
فوریه 20, 2023

کتاب مفاهیم و کلیات اسمارت مانی (پول هوشمند)

کتاب مفاهیم و کلیات اسمارت مانی پول هوشمند

کتاب مفاهیم و کلیات اسمارت مانی پول هوشمند

مفاهیم و کلیات اسمارت مانی (پول هوشمند)

SM2 300x300 - کتاب مفاهیم و کلیات اسمارت مانی (پول هوشمند)

کتاب مفاهیم و کلیات اسمارت مانی (پول هوشمند) جیمز جکول کینگ به همراه ساختار بازار و ستاپهای معاملاتی پرایس اکشن ICT.

بخشی از مقدمه کتاب مفاهیم و کلیات اسمارت مانی (پول هوشمند) جیمز جکول کینگ به همراه ساختار بازار و ستاپ های معاملاتی پرایس اکشن ICT

پول هوشمند (اسمارت مانی) سرمایه­ای است که توسط مؤسسات و نهادهای مالی، صاحبان بازار، بانک­های مرکزی، صندوق­ها و سایر متخصصان مالی در بازار قرار می­گیرد و مورد کنترل آنها واقع می­شود. پول هوشمند همچنین به نیرویی اشاره دارد که بر بازارهای مالی تأثیر می­گذارد و آنها را به حرکت درمی‌آورد که اغلب نیز توسط اقدامات بانک‌های مرکزی هدایت می­شود. این پول بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری‌های جزئی است؛ لذا نه تنها بازارها را به حرکت وامی‌دارد؛ بلکه به‌راحتی می‌تواند رفتار و حتی جهت آنها را نیز تغییر دهد.

اصطلاح “پول هوشمند” از شرط بازانی می‌آید که از ورزشی که روی آن شرط‌بندی می‌کردند دانش عمیقی داشتند که عموم مردم قادر به استفاده از آن نبودند. دنیای سرمایه‌گذاری نیز مشابه است. مردم تصور می‌کنند که پول هوشمند توسط کسانی سرمایه‌گذاری می‌شود که اطلاعاتی بیشتر و درک کامل‌تری از بازار دارند که یک سرمایه‌گذار عادی نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. به این ترتیب، زمانی که الگوهای معاملاتی مؤسسات و نهادهای مالی از سرمایه‌گذاران خرده متفاوت است، پول هوشمند شانس موفقیت بسیار بیشتری دارد.

پول هوشمند همچنین به نیروی جمعی پول کلان اشاره دارد که می‌تواند بازارها را به حرکت درآورد. در این زمینه، بانک مرکزی نیروی پشتیبان پول هوشمند است و معامله گران انفرادی سوار بر پول هوشمند هستند.

خرد متعارف معتقد است که خودی‌ها و سفته‌بازان آگاه معمولاً بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند، بنابراین باید چنین باشد که گاهی اوقات پول هوشمند با حجم معاملات بیشتر از حد معمول شناسایی می‌شود، به‌ویژه زمانی که داده‌های عمومی کمی برای توجیه حجم وجود داشته باشد یا وجود نداشته باشد. با این حال، شواهد بسیار کمی برای تأیید این سوءظن گسترده وجود دارد.

یکی از منابع اطلاعاتی که تقریباً به صورت انحصاری توسط فعالان آگاه‌تر بازار تولید می‌شود، قیمت‌گذاری نمادها و شاخص‌های بازار است. چنین اطلاعاتی برای سرمایه‌گذاران و معامله­گران آموزش ندیده پیچیده و گیج‌کننده است، بنابراین به طور طبیعی در خدمت مجموعه‌ای آگاه‌تر از فعالان بازار بوده و توسط آنها استفاده می‌شود. دانستن اینکه صاحبان پول هوشمند چه کسانی هستند و در کجا سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خرد که می‌خواهند سوار بر پول هوشمند شوند، سود زیادی داشته باشد.

بر این اساس بخش نخست كتاب حاضر ترجمه و بازنویسی کتاب The Smart Money Concept Forex: Advanced Institutional Trading Method with Order Block, Liquidity, BOS, Choch and COT for day trading for a living از سلسله کتاب‌های اسمارت مانی است که توسط James Jecool King در سال 2023 نگاشته شده است. وی در این کتاب مباحثی چون نحوه معاملات تجاری‌ها، تعهد معامله­گران و نمودارهای COT، سه‌گانه معامله­گران ICT، تاکتیک‌های درونی COT، همبستگی پول هوشمند، بلوک سفارش، استخر و خلأ نقدینگی، شکاف ارزش منصفانه، موج‌شکن صعودی/نزولی، چرخه‌های بازار، کیل زون و دیگر مباحث مربوطه را مطرح کرده است که این کتاب را گزینه‌ای مناسب برای خوانندگان می‌کند.

علاوه بر این بخش دوم کتاب به ساختار بازار و ستاپ‌های معاملاتی پرایس اکشن به سبک ICT اختصاص دارد که مباحث آن همپوشانی زیادی با بخش نخست دارد.

سرفصل مطالب

فهرست مطالب این کتاب را از قسمت زیر می توانید دریافت و مطالعه کنید:

 فهرست مطالب

downloadicon - کتاب مفاهیم و کلیات اسمارت مانی (پول هوشمند)

2 Comments

  1. admin گفت:

    ممنون آقای دکتر. فوق العاده است

  2. ربانی گفت:

    بسیار عالی. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید