کتاب ” مباحثی از فیزیولوژی میکروبی- جلد 1

درس و آزمایشگاه باکتری شناسی 1
درس و آزمایشگاه باکتری شناسی 1 – دانشگاه الزهرا (س)
مارس 7, 2017
درس و آزمایشگاه باکتری شناسی 2
درس و آزمایشگاه باکتری شناسی 2 – دانشگاه الزهرا (س)
سپتامبر 24, 2017
درس و آزمایشگاه باکتری شناسی 1
درس و آزمایشگاه باکتری شناسی 1 – دانشگاه الزهرا (س)
مارس 7, 2017
درس و آزمایشگاه باکتری شناسی 2
درس و آزمایشگاه باکتری شناسی 2 – دانشگاه الزهرا (س)
سپتامبر 24, 2017

کتاب ” مباحثی از فیزیولوژی میکروبی- جلد 1

کتاب " مباحثی از فیزیولوژی میکروبی

کتاب " مباحثی از فیزیولوژی میکروبی

 کتاب ” مباحثی از فیزیولوژی میکروبی- جلد 1

Microbialphysiology - کتاب " مباحثی از فیزیولوژی میکروبی- جلد 1

  نوشته : دکتر علی محمدی 

 شابک : 9786008608325
 تعداد صفحات : 270
 شمارگان چاپ : 1000
نوبت چاپ : 1398

کتاب ” مباحثی از فیزیولوژی میکروبی

میکروب­شناسی از دیرباز تاکنون، سپهرهای گوناگون زندگی آدمی را با خود درگیر نموده است. البته در گذشته میزان دانش ما در این زمینه بسیار اندک بوده اما با گذشت زمان و هرچه بارزتر شدن نقش میکروارگانیسم‌ها در دنیای کنونی؛ نیاز به افزایش آگاهی به خوبی از سوی پژوهشگران دریافت شده است و همچنان به عنوان یکی از زمینه‌های مهم بررسی و پژوهش علمی به شمار می‌رود.

.

میکروب­ها از ذخایر ژنتیکی مؤثر در چرخه­های عناصر حیاتی مانند کربن، نیتروژن و فسفر و همچنین جهان­های آبی و خاکی بوده و حذف آنها به معنی مرگ زندگی در جنبه­های گوناگون خواهد بود.

جدا از چرخه­های یاد شده، کاربرد میکروب­ها در صنعت و فناوری زیستی جهت تولید محصولات ارزشمند دارویی و غذایی، به کارگیری میکروب‌ها در کشاورزی، نانوفناوری، تولید انرژی و پلی­مرهای زیست­سازگار، توسعه زیست حسگرها، زیست پالایی اکوسیستم‌های آلوده به مواد سمی و بسیاری از کاربردهای دیگر گویای این واقعیت است که میکروارگانیسم‌ها نقش بی مانندی در بهبود کیفیت و همواری مشکلات زندگی انسان‌ها بر روی کره خاکی دارند.

فیزیولوژی میکروبی

فیزیولوژی میکروبی به عنوان بررسی ساختار سلول‌های میکروبی، نحوه رشد و متابولیسم آن‌ها تعریف می‌شود که ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. در این شاخه عملکرد سلول‌های میکروبی که شامل رشد میکروبی، متابولیسم میکروبی و ساختار سلول‌های میکروبی است، مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

فیزیولوژی میکروبی در زمینه مهندسی متابولیک و ژنومیک عملکردی نیز مهم است. امروزه میکروب­شناسی به عنوان یک دانش پویا همواره در حال تحول بوده و هر روز نیز اطلاعات بیشتری به آن افزوده می‌شود؛ ضمن اینکه هر روز نیز کاربردهای بیشتری از آن مورد اکتشاف قرار می‌گیرد.

نگارش این کتاب با هدف آشنایی بیشتر شما با بخشی از مکانیسم‌های فیزیولوژیکی میکروارگانیسم‌ها است که نقش بسزایی در توسعه دانش و به‌کارگیری میکروارگانیسم‌ها در زندگی بشری دارد.

.

کتاب حاضر

این کتاب به عنوان یکی از جدیدترین و کامل ترین مرجع فیزیولوژی میکروارگانیسم ها است که به برخی از مباحث اصولی و کاربردی فیزیولوژی اشاره میکند که می تواند به عنوان منبع درسی دانشجویان رشته های مختلف قرار گیرد . این کتاب بر اساس سرفصل های آموزش عالی در وزارت علوم و تحقیقات و با استفاده از معتبرترین منابع این دانش توسط یکی ز اساتید میکروب شناسی دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه شهید بهشتی به رشته تحریر درآمده است. 

نکته

قابل ذکر است این کتاب و دیگر تالیفات  را می توانید از اکثر کتابفروشی های معتبر دانشگاهی و همچنین فروشگاه انلاین مای چارت شاپ می توانید با تخفیف همیشگی تهیه نمایید.

فهرست مطالب کتاب را از قسمت زیر می توانید دریافت و مطالعه :

 

 

 فهرست مطالب

downloadicon - کتاب " مباحثی از فیزیولوژی میکروبی- جلد 1

 

دیدگاهتان را بنویسید